[Info] Name=Axelskada Träningsprogram 90 grader Row=3 Col=2 ImgPerPage=6 Version=2.0.1 DCount=6 ACount=0 [DPos0] Type=2 ImgID= Text=
Träna övningarna 3-5 gånger per dag, 10 repetitioner
 
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000500001000010000300009 Text=

Häng ett rep i till exempel en hatthylla. Med hjälp av den friska armen ”drar du upp” den skadade armen framåt till 90 grader.

FName=Arial FSize=12 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000500001000010000100043 Text=

Stå framför en spegel. Lyft armen rakt fram till 90 grader. Du kan göra övningen lättare genom att hålla i en pinne med båda händerna. Tänk på att inte höja den skadade axeln.  

FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000500001000020000100004 Text=
Ligg på friska sidan. Lyft armen rakt upp till 90 grader.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000500001000020000100036 Text=

Stå framför en spegel. Lyft armen ut åt sidan till 90 grader. Du kan göra övningen lättare genom att hjälpa till med en pinne. Tänk på att inte höja den skadade axeln.

FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000500001000030000100020 Text=

Stå eller sitt. Håll armbågen böjd i 90 grader. Rotera ut armen så långt du kan, rotera in armen mot magen.

FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [Error] Error=Img