[Info] Name=ER Styrketräning handled/arm TP 52 Row=5 Col=2 ImgPerPage=6 Version=2.0.1 DCount=10 ACount=16 [DPos0] Type=2 ImgID= Text=
Starta din styrketräning med en mycket låg belastning, t.ex. en mortelstöt eller en 0,5 kg hantel. 

Då du utan besvär klarar 25 upprepningar i lugn takt, är det  dags att höja belastningen.

Har du ingen hantel? Använd din fantasi.

Ta ett antal bordsknivar eller en vattenflaska, med x antal deciliter vatten. 1dl = 1 hekto

Antal omgångar: 3-5 gånger per dag
FName=Times New Roman FSize=10 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000700002000010000200006 Text=
Lägg underarmen på ett bord med handryggen uppåt. Böj och sträck i handleden i lugn takt. Stabilisera gärna underarmen mot bordet med hjälp av andra handen.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000700002000010000200005 Text=
Lägg underarmen på ett bord med handflatan uppåt. Böj och sträck i handleden i lugn takt. Stabilisera gärna underarmen mot bordet med hjälp av andra handen.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000700002000090000200001 Text=
Vänd handen så att underarmens lillfingersida vilar mot bordet. Böj upp och ner i handleden.
FName=Arial FSize=11 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000600001000060000200000 Text=
Håll armbågen intill sidan, midjan. Vrid handflatan uppåt och nedåt
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000600002000010000200023 Text=
Håll armbågen intill sidan av kroppen vid midjan. Böj upp och ner i armbågen.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=4 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000600007000010000100005 Text=
Underarmsstretching av sträckarmusklerna.
Rak armbåge. Böj ner handleden. Töj med den andra handen mot handryggen.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000500001000150000100000 Text=
Underarmsstretchin av sträckarmusklerna:
Sänk axlarna. För armarna framåt med rak armbåge. Böj ner handlederna. Knyt händerna utåt sidorna. För armarna till sidan av kroppen
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000500002000150000100000 Text=
Underarmsstretching av böjarmusklerna.
Sänk axlarna. För armen framåt med rak armbåge. Vrid upp handflatan mot taket. Böj ner handleden. Håll fingrarna sträckta, samtidigt som du pressar mot de sträckta fingrarna.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos9] Type=2 ImgID= Text=
Det är bra om Du tänker efter vad Du egentligen behöver göra med dina armar på ditt arbete, på din fritid eller i ditt hem, dvs. vad är viktigast att träna för att Du skall kunna klara dig bättre i vardagen? Principen är att Du måste träna så likt problemrörelsen som möjligt för att få den bästa träningseffekten och därmed bättre möjlighet att utföra rörelsen.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [Error] Error=Img [APos1_2] PosID=1 ActivityID=2 Value=15 st [APos1_1] PosID=1 ActivityID=1 Value=3 till 5 [APos2_2] PosID=2 ActivityID=2 Value=15 st [APos2_1] PosID=2 ActivityID=1 Value=3 till 5 [APos3_1] PosID=3 ActivityID=1 Value=3 till 5 [APos3_2] PosID=3 ActivityID=2 Value=15 st [APos4_1] PosID=4 ActivityID=1 Value=3 till 5 [APos4_2] PosID=4 ActivityID=2 Value=15 st [APos5_1] PosID=5 ActivityID=1 Value=3 till 5 [APos5_2] PosID=5 ActivityID=2 Value=15 st [APos6_2] PosID=6 ActivityID=2 Value=5 gånger [APos6_4] PosID=6 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos7_2] PosID=7 ActivityID=2 Value=5 gånger [APos7_4] PosID=7 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos8_2] PosID=8 ActivityID=2 Value=5 gånger [APos8_4] PosID=8 ActivityID=4 Value=30 sekunder