[Info] Name=ER Stretching nacke-bröst-arm-hand TP 62 Row=6 Col=2 ImgPerPage=4 Version=2.0.1 DCount=12 ACount=24 [DPos0] Type=0 ImgID=000010000300001000050000100000 Text=
Stå axelbrett. Luta överkroppen åt ena sidan och för upp ena armen över huvudet så långt det går. Byt riktning.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000300001000020000100000 Text=
Stå axelbrett med god hållning. Sträck upp i bröstryggen, sänk axlarna och dra samman båda skulderbladen. Därefter runda nacke och bröstrygg medan axlarna förs framåt.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000300007000200000100010 Text=
Vänd handflator uppåt, fläta in fingrarna i varann. Sträva med armar/axlar bakåt/neråt.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000200001000060000100031 Text=
Vrid huvudet åt höger och titta över axeln, vrid sedan åt vänster.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000200007000010000100000 Text=
Drag in hakan mot bröstet.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000200007000010000100001 Text=
Drag in hakan mor bröstet. Böj huvudet snett ned åt sidan och lite framåt.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000500007000010000100008 Text=
Töjning av triceps.
Lägg ena handen på ryggen. Pressa armbågen bakåt/nedåt med hjälp av motsatt hand.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000300007000020000100000 Text=
Töjning av pectoralis(bröstmuskulaturen) Med armbågen mot en dörrpost eller liknande. Höjden kan varieras beroende på var man vill ha töjningen. Tag ett steg framåt eller till töjning känns.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000600007000010000100005 Text=
Töjning av extensorerna- sträckarmusklerna. Rak armbåge, handen nedåtböjd. Töj med den andra handen mot handryggen tills töjning känns.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000500001000150000100000 Text=
Sänk axlarna. För armarna framåt med rak armbåge. Böj ner handlederna. Knyt händerna utåt sidorna. För armarna till sidan av kroppen
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000500002000150000100000 Text=
Töjning av flexorerna- böjarmusklerna. Sänk axlarna. För armen framåt med rak armbåge. Vrid upp handflatan mot taket. Böj ner handleden. Håll fingrarna sträckta, samtidigt som du pressar mot de sträckta fingrarna.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=000010000600007000200000100014 Text=
Töjövning av handleden mot bord, svårare variant. Rak armbåge, handleden maximalt böjd.
FName=Calibri FSize=11 FStyle=0 [APos0_1] PosID=0 ActivityID=1 Value=2 [APos0_2] PosID=0 ActivityID=2 Value=10 [APos1_1] PosID=1 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos1_2] PosID=1 ActivityID=2 Value=10 gånger [APos2_1] PosID=2 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos2_2] PosID=2 ActivityID=2 Value=10 gånger [APos3_1] PosID=3 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos3_2] PosID=3 ActivityID=2 Value=5 gånger [APos4_1] PosID=4 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos4_4] PosID=4 ActivityID=4 Value=håll 10 sekunder [APos5_1] PosID=5 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos5_4] PosID=5 ActivityID=4 Value=håll 10 sekunder [APos6_1] PosID=6 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos6_4] PosID=6 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos7_1] PosID=7 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos7_4] PosID=7 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos8_1] PosID=8 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos8_4] PosID=8 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos9_1] PosID=9 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos9_4] PosID=9 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos10_1] PosID=10 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos10_4] PosID=10 ActivityID=4 Value=30 sekunder [APos11_1] PosID=11 ActivityID=1 Value=5 gånger om dagen [APos11_4] PosID=11 ActivityID=4 Value=30 sekunder