[Info] Name=ACL v 4-6 Row=4 Col=4 ImgPerPage=16 Version=2.0.1.58 DCount=16 ACount=27 [DPos0] Type=2 ImgID= Text=
Programmet är en stegring till föregående program och du bör nu kunna gå utan hälta och klara merparten av övningsarna i föregående program.
NMES vid behov!
Kylbehandla efter träning!

Träna varannan dag enligt programmet men cykla eller träna enligt tidigare program dagligen.
 
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel och/eller trappmaskin

Det är mkt viktigt med cirkulatorisk träning för läkningsprocessen.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010001100005000150000100073 Text=
Enbensbalans

Böj upp foten mot rumpan försiktigt.
- Försök blunda.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000900002000010000600066 Text=
Knäböj mot boll
Placera fötterna framför kroppen i höftbredd. Ha bröstryggen mot bollen.. Knäböj till max 90grader. Se till att knäna är stabilt ovanför fötterna.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000900004000200000500015 Text=
Enbenstående på balansplatta.

- Stående på ett ben.
- Studsa boll i golvet
- Kasta boll mot en vägg
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000900004000200000500008 Text=
Enbensbalans på platta.

Stå på balansplatta och gör benrörelser med det fria benet.
-Skriv tex alfabetet
-Gör cirklar
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000400002000010000600014 Text=
Bäckenlyft/bålstab
Spänn sätes och magmuskler. Lyft bäckenpartiet. För ut ena armen i sidled, sedan upp och håll balansen.
- Använd hantlar!
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=1 ImgID=000010000900002000010000400079 Text=
Benpress
Fötterna  i höftbredd, se till att knäna är "ovanför" fötterna. Pressa framåt till raka ben och bromsa på tillbakavägen till max 90 grader.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000010000300011 Text=
Raka bendrag framåt/framsida lår
Stå med stadig och rak kropp. Benföring framåt.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900004000020000300010 Text=
Raka bendrag inåt/insida lår
Stå med stadig och rak kropp. Benföring inåt.
OBS! Se till att ståbenet inte roterar inåt!
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900002000010000300010 Text=
Raka bendrag bakåt/baksida lår
Stå med stadig och rak kropp. Benföring bakåt.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=000010000900004000020000300009 Text=
Raka bendrag utåt/utsida lår.
Stå med rak och stadig kropp. Benföring utåt.
Det är normalt att bli väldigt trött högt upp i ståbenet.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos12] Type=1 ImgID=000010000900004000220000500000 Text=
Gång över koner med balansutrustning mellan konerna.
- Börja med lätta balansplattor och gå successivt till svårare balanspuckat och kuddar.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos13] Type=0 ImgID=000010000900002000220000900001 Text=
Gång upp och ner i sidled över step åt båda håll.
Öka till snabbare och snabbare

Gör även framifrån som i föregående program.
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos14] Type=1 ImgID=000010000900002000010000900024 Text=
EnbensKnäböj
Stå på en LÅG höjd
och "doppa" hälen i golvet framför resp tån bakom steppen. Var mkt nogrann med knäkontroll!!
 
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [DPos15] Type=1 ImgID=000010000400003000200000200043 Text=
Knäböj på 2 ben
Rak och stabil rygg, knäböj som om du skulle sätta dig ner. Dvs fäll i höften. Håll knäna rätt!
Gå ner till max 90 grader.
 
FName=Gotham Light FSize=9 FStyle=0 [Error] Error=Img [APos1_4] PosID=1 ActivityID=4 Value=15 min [APos2_1] PosID=2 ActivityID=1 Value=2 [APos2_4] PosID=2 ActivityID=4 Value=1 min/ben [APos3_1] PosID=3 ActivityID=1 Value=3 [APos3_2] PosID=3 ActivityID=2 Value=15 [APos4_1] PosID=4 ActivityID=1 Value=2 [APos4_2] PosID=4 ActivityID=2 Value=20 kast/ben [APos5_1] PosID=5 ActivityID=1 Value=2 [APos5_4] PosID=5 ActivityID=4 Value=1 min/ben [APos6_1] PosID=6 ActivityID=1 Value=3 [APos6_2] PosID=6 ActivityID=2 Value=10 [APos7_1] PosID=7 ActivityID=1 Value=3 [APos7_2] PosID=7 ActivityID=2 Value=15 [APos8_1] PosID=8 ActivityID=1 Value=3 [APos8_2] PosID=8 ActivityID=2 Value=15/ben [APos9_1] PosID=9 ActivityID=1 Value=3 [APos9_2] PosID=9 ActivityID=2 Value=15/ben [APos10_1] PosID=10 ActivityID=1 Value=3 [APos10_2] PosID=10 ActivityID=2 Value=15/ben [APos11_1] PosID=11 ActivityID=1 Value=3 [APos11_2] PosID=11 ActivityID=2 Value=15/ben [APos13_1] PosID=13 ActivityID=1 Value=3 [APos13_4] PosID=13 ActivityID=4 Value=1 min [APos14_1] PosID=14 ActivityID=1 Value=3 [APos14_2] PosID=14 ActivityID=2 Value=10/ben [APos15_1] PosID=15 ActivityID=1 Value=3 [APos15_2] PosID=15 ActivityID=2 Value=15