[Info] Name=Menisk - förslag på övn. tålighetsträning Row=4 Col=3 ImgPerPage=11 Version=2.0.1 DCount=11 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900002000010000100062 Text=
Med ena benet böjt. Lyft det andra uppåt och sakta ned igen.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000900001000010000100037 Text=
Spänn låret samtidigt som underbenet lyfts upp, pressa samtidigt ned benet mot kudden.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000200003000200000500016 Text=Knäböjningar på balansboll. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000900004000200000500008 Text=Stå på platta och gör benrörelser med det fria benet. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000400003000200000300100 Text=Stabilisera överkroppen och för sedan benet framåt med rakt ben. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010001000002000140000100034 Text=Tåhävningar med båda fötterna samtidigt. Öka belastningen genom att gå upp på ett ben. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000400003000160000600070 Text=Bäckenlyft med båda fötterna på boll och samtidig ihoppressning av boll. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400084 Text=Sittande knäböjning. Pressa nedåt/ inåt och släpp sedan sakta tillbaka igen. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400085 Text=Sittande knästräckning. Pressa uppåt till raka ben och ned igen. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=
Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0