[Info] Name=Patella lux - förslag på övn. tålighetsträning Row=4 Col=3 ImgPerPage=12 Version=2.0.1 DCount=12 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900002000010000100062 Text=
Med ena benet böjt. Lyft det andra uppåt och sakta ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000900002000020000100026 Text=
Spänn låret och lyft upp till ca 45grader gå sakta tillbaka ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000400003000200000300100 Text=
Stabilisera överkroppen och för sedan benet framåt med rakt ben.
  
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000900002000010000900020 Text=
Gå, jogga upp och ned på stepup bräda.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000900002000220000900001 Text=Gå upp och ner i sidled åt båda håll. Stegra genom att börja jogga. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400085 Text=
Sittande knästräckning. Pressa uppåt till raka ben och ned igen.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000220000500000 Text=
Gå, jogga eller spring intervaller i olika hastigheter med olika höga knäuppdragningar.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000200003000200000600016 Text=Rulla sakta nedför väggen. Håll kvar positionen. Bibehåll rak rygg. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=001500000400002000010000600063 Text=2(3). Utförande. Drag in naveln något, lyft höften från underlaget tills kroppen bildar en rak linje. Bibehåll neutralläge i svanken och en stabil rygg. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=000010000900002000020003200022 Text=Lyft benet rakt ut åt sidan. Kan göras med olika hastighet. FName=Arial FSize=9 FStyle=0