[Info] Name=Runners knee - förslag på övn. specifik hårdträning Row=3 Col=3 ImgPerPage=9 Version=2.0.1 DCount=9 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700024 Text=
Drag bakåt in mot magen/ bröstet samtidigt som benen arbetar.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900004000020000300009 Text=
Stå med rak och stadig kropp. Benföring utåt.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=
Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400085 Text=
Sittande knästräckning. Pressa uppåt till raka ben och ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000400001000050000900000 Text=
Stå med ena foten på en pall eller på ett trappsteg."Tappa ner" respektive "lyft upp" det andra benet som hänger fritt i luften. OBS! Bäckenet följer med i rörelsen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000900002000020000400016 Text=
Stående med rullen strax ovanför knät på lårets utsida. Pressa utåt och sakta tillbaka igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000900002000020003200022 Text=Lyft benet rakt ut åt sidan. Kan göras med olika hastighet. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000900002009990000100002 Text=Skridskohopp från sida till sida. Stegra med längre/ högre och med böjda ben. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900007000150000100066 Text=
Lägg upp underbenet på bänken. Rak i ryggen, fäll höften framåt tills det stramar i skinka och utsida lår.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0