[Info] Name=Runners knee - förslag på övn. tålighetsträning Row=4 Col=3 ImgPerPage=11 Version=2.0.1 DCount=11 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900001000010000100028 Text=
Drag/ släpa benet bakåt med hälen i golvet. Glid sedan ut igen och sträck på knät.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000400003000160000100078 Text=
Ligg med det övre benet upphöjt mot magen och det undre benet sträckt. Lyft det övre benet uppåt (90grader i knäled). Håll överkropp still.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000900002000020000100029 Text=
Liggande i framstupa sidoläge. Med överkropp och övre benet i rak linje, spänn låret och för det upp och ned.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000900004000020000300009 Text=
Stå med rak och stadig kropp. Benföring utåt.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000200003000200000600016 Text=Rulla sakta nedför väggen. Håll kvar positionen. Bibehåll rak rygg. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000900002000010000200039 Text=
Sittande med manschettvikt. Spänn låret, lyft upp till ca 45grader och ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000400001000050000900000 Text=
Stå med ena foten på en pall eller på ett trappsteg."Tappa ner" respektive "lyft upp" det andra benet som hänger fritt i luften. OBS! Bäckenet följer med i rörelsen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900007000150000100066 Text=
Lägg upp underbenet på bänken. Rak i ryggen, fäll höften framåt tills det stramar i skinka och utsida lår.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400085 Text=
Sittande knästräckning. Pressa uppåt till raka ben och ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0