[Info] Name=Schlatter - förslag på övn. tålighetsträning Row=4 Col=3 ImgPerPage=12 Version=2.0.1 DCount=12 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900002000010000100062 Text=
Med ena benet böjt. Lyft det andra uppåt och sakta ned igen.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000900001000010000100037 Text=
Spänn låret samtidigt som underbenet lyfts upp, pressa samtidigt ned benet mot kudden.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=001500000400002000010000600063 Text=2(3). Utförande. Drag in naveln något, lyft höften från underlaget tills kroppen bildar en rak linje. Bibehåll neutralläge i svanken och en stabil rygg. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000200003000200000600016 Text=Rulla sakta nedför väggen. Håll kvar positionen. Bibehåll rak rygg. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000400003000200000300100 Text=
Stabilisera överkroppen och för sedan benet framåt med rakt ben.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000900002000010000200038 Text=
Sittande med vikt runt vristen, lyft upp till rakt ben och sakta ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400084 Text=
Sittande knäböjning. Pressa nedåt/ inåt och släpp sedan sakta tillbaka igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900004000200000500008 Text=
Stå på platta och gör benrörelser med det fria benet.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900002000220000500000 Text=
Gå, jogga eller spring intervaller i olika hastigheter med olika höga knäuppdragningar.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=000010000900002000220000900001 Text=Gå upp och ner i sidled åt båda håll. Stegra genom att börja jogga. FName=Arial FSize=9 FStyle=0