[Info] Name=Artros - tålighetsfas Row=4 Col=3 ImgPerPage=11 Version=2.0.1 DCount=11 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000900001000010000100028 Text=
Drag/ släpa benet bakåt med hälen i golvet. Glid sedan ut igen och sträck på knät.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000900001000010000200002 Text=
Med vikt, spänn låret och lyft upp underbenet, pressa samtidigt ned knävecket mot kudden.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010001000002000140000100034 Text=
Tåhävningar med båda fötterna samtidigt. Öka belastningen genom att gå upp på ett ben.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=001500000400002000010000600063 Text=
2(3). Utförande. Drag in naveln något, lyft höften från underlaget tills kroppen bildar en rak linje. Bibehåll neutralläge i svanken och en stabil rygg.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000200003000200000600016 Text=
Rulla sakta nedför väggen. Håll kvar positionen. Bibehåll rak rygg.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=
Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400084 Text=Sittande knäböjning. Pressa nedåt/ inåt och släpp sedan sakta tillbaka igen. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400085 Text=Sittande knästräckning. Pressa uppåt till raka ben och ned igen. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900002000010000300031 Text=
Drag det skadade benet bakåt mot motstånd och sedan tillbaka igen. Gör likadant fast stående på det skadade.
Upprepa i alla riktningar; framåt, utåt, inåt.
FName=Times New Roman FSize=10 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900004000200000500008 Text=
Stå på plattan på ett ben. Eventuellt gör benrörelser med det fria benet.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0