[Info] Name=Bechterew prog 1 Row=4 Col=3 ImgPerPage=12 Version=2.0.1 DCount=12 ACount=9 [DPos0] Type=0 ImgID=000100000300001000060000100002 Text=
Böj ca 90grader i bägge höfterna. Rotera överkroppen med sträckt arm, håll kvar knäna i golvet. Ta ett djupt andetag  när du sträcker ut, gå tillbaka.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000300001000010000100023 Text=
Stå på alla fyra och runda ryggen, gå tillbaka och svanka.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000300001000010000100029 Text=
Stå på alla fyra med stöd mot underarmarna. Kuta, mellanläge och upprepa rörelsen.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000300001000050000100021 Text=
Knäfyrfota."Vandra" med händerna åt ena sidan så att kroppen böjs åt det hållet, sedan åt andra hållet.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000300007000010000100014 Text=
Sitt på hälarna och sträck ut armarna så långt fram du kan. 
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000400001000060000100015 Text=
Ligg på rygg med axlarna kvar i golvet. Armarna kan gärna ligga utsträckta åt sidorna. Håll ihop knäna och fäll dem från sida till sida.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000300001000010000100024 Text=
Sitt med rak rygg, helst mot en stolsrygg. Sätt händerna bakom nacken och håll ihop armbågarna. Böj ryggen bakåt, följ med blicken samtidigt som du fortsätter hålla ihop armbågarna.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000200007000010000100009 Text=
Stå med bakhuvudet mot väggen. Drag in hakan utan att släppa bakhuvudet tills det stramar längst upp i nacken.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900007000150000100060 Text=
Sätt ena benets häl på det andra benets knä. Lyft upp hela "paketet" mot magen. Håll kvar tills töjning skett i baksida/ utsida lår och skinka.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000300007000020000100000 Text=
Med armbågen mot en dörrpost eller liknande. Höjden kan varieras beroende på var man vill ha töjningen. Tag ett steg framåt eller till töjning känns.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000400007000150000100001 Text=
Pressa höften framå-nedåt tills det sträcker i höftens framsida.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=001510000900007000010000100014 Text=
Skinkan mot dörrposten. Sträva så högt upp som möjligt med hälen. Det andra benet sträckt i knäleden hålls kvar i golvet. Ska strama på lårets baksida.
FName=Arial FSize=10 FStyle=0 [APos7_4] PosID=7 ActivityID=4 Value=10 sek [APos8_1] PosID=8 ActivityID=1 Value=3 [APos8_4] PosID=8 ActivityID=4 Value=20 sek. [APos9_1] PosID=9 ActivityID=1 Value=3 [APos9_4] PosID=9 ActivityID=4 Value=20 sek [APos10_1] PosID=10 ActivityID=1 Value=3 [APos10_4] PosID=10 ActivityID=4 Value=20 sek. [APos11_1] PosID=11 ActivityID=1 Value=3 [APos11_4] PosID=11 ActivityID=4 Value=20 sek.