[Info] Name=Bristning baksida lår - förslag på övningar tålighetsträning Row=4 Col=3 ImgPerPage=11 Version=2.0.1 DCount=11 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010001100005000150000700021 Text=
Cykel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000400002000010000100001 Text=
Ligg med lätt böjda knän, stöd på hälarna. Gör ett höftlyft.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=000010000400002000010000100012 Text=Bäckenlyft med samtidig uppdragning av andra benet. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000400003000160000100052 Text=Kudde under magen. Lyft med rakt ben. OBS ej för högt. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=000010000900002000020000100026 Text=
Spänn låret och lyft upp till ca 45grader gå sakta tillbaka ned igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=001500000400002000010000600063 Text=
2(3). Utförande. Drag in naveln något, lyft höften från underlaget tills kroppen bildar en rak linje. Bibehåll neutralläge i svanken och en stabil rygg.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=000010000400003000200000100017 Text=Rak rygg, fäll i höften, tyngden på hälarna. Sitt ned. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=000010000400003000210000100000 Text=Fall framåt i höften tills benet är i ca 90grader med rak rygg och stabiliserad mage. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=000010000900002000010000300010 Text=
Stå med stadig och rak kropp. Benföring bakåt.
 
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400084 Text=Sittande knäböjning. Pressa nedåt/ inåt och släpp sedan sakta tillbaka igen. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000900002000010000400088 Text=Pressa framåt till raka ben. Bromsa sedan på tillbakavägen. OBS! 90grader inte mer. FName=Arial FSize=9 FStyle=0