[Info] Name=Bröstrygg - Hållningsträning (Hårdträning) Row=4 Col=3 ImgPerPage=12 Version=2.0.1 DCount=12 ACount=0 [DPos0] Type=0 ImgID=000010000300002000150000400023 Text=
Liggande med fötterna upp på bänken. Pressa ned svanken. Tryck upp stången till raka armar. Håll emot på vägen ned.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos1] Type=0 ImgID=000010000200003000180000300001 Text=
Roddrag med gummiband. Dra armarna bak nära kroppen, pressa ihop skulderbladen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos2] Type=0 ImgID=001500000400003000200000600011 Text=
2(2). Utförande. Knäböj med rak rygg samt bibehållande av neutral position i svanken, horisontellt bäcken och god knäkontroll (knä över fot) - res upp.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos3] Type=0 ImgID=000010000300002000010000200005 Text=
2(2). Lyft stången från marken. Räta ut benen och ryggen tills du är helt rak. Stå kvar i denna position ca 1-2sek. Gå sedan ned med stången till marken igen.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos4] Type=0 ImgID=001500000300002000060000200004 Text=
2(2). Utförande. För skivstången från sida till sida med distinkt vändning under det att ländryggen hålls stabil i neutral position med hjälp av något indragen navel.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos5] Type=0 ImgID=000010000200003000180000300002 Text=
Sittande på bänk. Drag ned framför kroppen, till brösthöjd, långsamt tillbaka.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos6] Type=0 ImgID=001500000400003000160000600029 Text=1(2). Utgångsställning. Fötter i golvet och händer axelbrett isär på balansboll med något indragen navel. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos7] Type=0 ImgID=001500000400003000160000600050 Text=1(2). Utgångsställning. Armstöd på boll med något indragen navel. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos8] Type=0 ImgID=001500000400003000160000600042 Text=1(2). Utgångsställning. Ryggliggande på balansboll med bröstryggen böjd något bakåt, och samtidig anspänning av bålmuskulaturen genom att sträva efter att dra in naveln något. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos9] Type=0 ImgID=000010000300002000010000600007 Text=
Magliggande över bollen. Sträck upp ryggen så högt som möjligt och drag in hakan.
FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos10] Type=0 ImgID=000010000400003000200000200015 Text=Gör ett utfallssteg med samtidig axelpress. Tänk på att ha en stabil bål. FName=Arial FSize=9 FStyle=0 [DPos11] Type=0 ImgID=000010000400003000200000200020 Text=”Draken” Startposition med vikt över huvud, för ner vikten och sträck benet bakåt. FName=Arial FSize=9 FStyle=0